جاهای دیدنی قشم | مکان های دیدنی قشم ، سفر به سرزمین عجایب با عکس

۱۵۹ بازديد

جزیره‌ی قشم بزرگترین جزیره‌ی استان هرمزگان و بزرگترین جزیره‌ی ایران است. این جزیره در تنگه‌ی هرمز واقع شده و طبیعت خاص، بی‌نظیر و متنوع آن باعث شده که به آن لقب «جزیره‌ی عجایب هفتگانه» را بدهند. نقاط دیدنی این جزیره آنقدر زیاد است که احتمالاً قادر نخواهید بود در طول مدت اقامت خود از همه‌ی آن‌ها دیدن کنید. سفرزون شما را با ۱۰ تا از بهترین جاهای دیدنی قشم آشنا خواهد کرد تا سفر به این جزیره برای شما به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل شود.

جزیره‌ی هنگام قشم زادگاه کروکودیل‌های ایرانی 

این جزیره که در جنوب شرقی جزیره‌ی قشم و در فاصله‌ی دو کیلومتری از آن قرار دارد از خاص‌ترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی قشم است. مساحت این جزیره  حدود ۳۴ کیلومتر مربع و شکل آن شبیه به یک مخروط ناقص است. جزیره‌ی هنگام هم دارای ساحل شنی و هم دارای ساحل صخره‌ای است. قسمت‌هایی از ساحل نیز به دلیل وجود نوعی کانی در ماسه‌ها، درخشان به نظر می‌رسد. با فرارسیدن شب نیز به دلیل وجود فیتوپلانکتون‌های دریایی که از خود نور ساطع می‌کنند؛ ساحل هنگام به رنگ آبی درخشان دیده می‌شود.

تنگه‌ی چاهکوه قشم ؛ دره‌ای بی آسمان

این تنگه یا دره که در ۷۰ کیلومتری شهر قشم و در جوار روستای چاهوی شرقی واقع شده است از مهم‌ترین جاهای دیدنی قشم است. دلیل نامگذاری این دره، چاه‌هایی است که اهالی روستای چاهو در زمان‌های بسیار قدیم برای ذخیره‌ی آب باران حفر کرده بودند.

چاهکوه دره‌ای است به عمق ۱۰۰ متر که از فرسایش سنگ‌های رسوبی در دل کوه ایجاد شده است و با حفره‌ها و دالان‌های عجیبِ خود، شما را به شگفتی وا می‌دارد. هنگامی که قدم در آنجا می‌گذارید با دیوارهای بلند و مسیری بزرگ و عریض روبرو خواهید شد؛ اما چنانچه به سمت جنوب دره حرکت کنید مسیر دره باریک‌تر خواهد شد، تا جایی که دیدن آسمان از بالای دیواره ها و حتی حرکت کردن در آن نیز دشوار خواهد بود. چنانچه به ماجراجویی در طبیعت بکر علاقه‌مند هستید، حتماً از این مکان زیبا دیدن کنید.

غار نمکدان قشم از جاهای دیدنی قشم

غار نمکی یکی زیباترین مکان های دیدنی قشم است. این غار طولانی‌ترین غار نمکی جهان است که در ۱۰۰ کیلومتری قشم قرار دارد و تاکنون ۶ کیلومتر از آن شناسایی شده است. سقف غار با قندیل‌های زیبای بلورین و مرمرین نمکی پوشیده شده و در کف آن نیز جریانی از آب نمک وجود دارد که منظره‌‌ی بی‌نظیری را ایجاد می‌نماید.

داخل غار و به خصوص اعماق آن بسیار تاریک است و برای رفتن به آن‌جا و مشاهده‌ی استالاکتیت‌های بلورین آن به چراغ قوه‌ای قوی و پر نور نیاز خواهید داشت. جالب است بدانید که نمک‌های غار نیز خاصیت درمانی دارند. جریان آبی که از دل کوهِ نمکدان خارج می‌شود، پس از حل کردنِ نمک‌های مسیر در خودش،‌ به صورت چشمه‌ی نمک در دامنه‌ی کوه می‌جوشد و با ریختن به گودال مجاور خود، آن را به یک حوضچه‌ی طبیعی سفید رنگ زیبا تبدیل می‌نماید. این غار یکی از تماشایی‌ترین غارهای جزیره‌ی قشم است که قطعاً ارزش دیدن را خواهد داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.